Известие

Collapse
No announcement yet.

Двузонов климатроник...? Едва ли!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Двузонов климатроник...? Едва ли!

    Здравейте колеги,
    Днес станах свидетел на интересен феномен. Ако не го бях видял с очите си нямаше да повярвам.
    Става въпрос за 2.4JTD 1998г.
    От едно известно време имах странното усещане, че в колата не е достатъчно студено. Не бях сигурен дали наистина има проблем или просто температурата навън е много висока(37гр.C).
    Та днес докато намалявах непрекъснато температурата и не виждах никаква промяна при мен, жена ми започна да се оплаква, че й става неприятно студено. Естествено не й обърнах внимание, защото реших, че едва ли е възможно на мен да ми е топло, пък тя да мръзне. Все пак колата е с еднозонов климатроник!
    На третото оплакване пипнах струята от нейната страна и щях да припадна. От там само дето не падаха кубчета лед. А при мен си беше сауна. Направо невероятно! Искам да отбележа, че струята от всички въздуховоди е еднаква като дебит. Става въпрос за фронталните с жалузите. Значи нямам пробити, запушени тръби и т.н.
    Най-левия(до шофьорската врата) и левия от тройката в средата си духаха топло.
    Най-десния(до пасажерската врата) и десния от тройката духаха нормално студено.
    Разликата между левия и десния от тройката беше фрапантна. Средния беше нещо междинно.
    Нямам обяснение за такава разлика. Пак казвам, климатроника е еднозонов и предполагам клапите са общи за двете страни. В нета прочетох като възможен проблем намалено количество на фреон, но не мога да го свържа с наблюдавания ефект.
    Ако някой може да го обясни нека да заповяда. Ще бъда благодарен!

  • #2
    От задните два отвора (между предните седалки) пак ли са с различна температура струите?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Ще си отговоря сам.
      Ефекта наистина се дължи на намаленото количество фреон в системата. Като резултат питата на изпарителя се охлажда неравномерно. Тя представлява серпентина, не паралелни ламели като водния радиатор. Така малкото количество втечнен фреон се изпарява само в началото, а на изхода на радиатора вече си е топло.
      Въздуховодите "взимат" въздух от различни части на изпарителя. Левите от ляво(изход/топло), десните от дясно(вход/студено). Тази теория ми хрумна още снощи след като вече бях пуснал темата. Днес майстора я потвърди.
      След допълване с фреон проблема е решен и отново съм с еднозонов климатроник.
      Темата е за ключ.

      Comment


      • #4
        Това е интересна и ценна информация.
        До момента при други коли при намаляване количеството на хладилния агент съм наблюдавал плавно повишаване температурата на охлаждащия въздух излизащ през всички отвори. И така до момента в който компресорът отказва да включва.
        Но при 166 явно се наблюдава и описания от колегата ефект.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Да. На предишната ми кола беше така. 166цата обаче явно е "друга бира". Из форумите срещнах и един човечец с мерцедес с еднозонов климатроник и абсолютно същите симптоми и решение на проблема. Така, че преди да обвините клапите (климатроника е еднозонов) се сетете за тази тема

          Comment


          • #6
            Дам напълно е вярно заради малкото фреон е ! И при мен беше същото и лекът е *** мл. фреон
            Alfa Romeo is a wonderful way of life!

            Comment


            • #7
              Това при всички 166 ли се случва Или по точният въпрос е - Да считаме ли че климатроника е за зареждане когато стане двузонов
              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

              Comment


              • #8
                Дам
                Alfa Romeo is a wonderful way of life!

                Comment


                • #9
                  При мен първо започва да не духа студено от духалките към прозорците...
                  sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                  Comment

                  Working...
                  X